020 730 5100 info@prologuegroup.fi

SOSIAALISEN MEDIAN TUTKIMUS 2017

 

Eikö olisi rauhoittavaa tietää markkinointia tehdessä millaisesta sisällöstä kohderyhmäsi tykkää? Auttaisiko tieto siitä millaisiin kilpailuihin ja arvontoihin kohderyhmäsi osallistuu? Entä missä sosiaalisen median kanavissa sinun kannattaa olla?

Näihin ja moniin muihin kysymyksiin tuottamamme Sosiaalisen median tutkimus 2017 vastaa. Toteutimme 3.5.–22.9.2017 välisenä aikana sosiaalisen median tutkimuksen, jossa tutkittiin ihmisten käyttäytymistä sosiaalisessa mediassa sekä heidän mielipiteitään sosiaalisessa mediassa näytettäviin mainoksiin. Vastaajia oli 10-vuotiaista aina yli 55 vuotiaisiin ympäri Suomen. Vastauksia suomenkieliseen ja englanninkieliseen tutkimukseen kerättiin yhteensä 1816.

Tutkimuksessa selvisi muun muassa se, että suurin syy kilpailuihin osallistumiseen oli kilpailun palkinnoista pitäminen. Voittamisen tunne ja järjestävän tahon tunnettavuus ja siitä pitäminen olivat selkeinä kakkosina. Se, että kilpailuun on osallistunut jo ystäviä tai muuten paljon ihmisiä, ei ollut vastaajien mielestä merkittävä tekijä.

Olemme koonneet tutkimuksen tuloksista raportin, josta pääset lukemaan edellisen kysymyksen kaltaisia vastauksia kaikilta ikäryhmiltä. Jokainen kysymys on tuotu raporttiin kaaviona mutta sen lisäksi olemme avanneet vastauksia tekstin muodossa. Raporttiin on myös lisätty vastaajien ja toimistomme työntekijöiden vinkkejä paremman markkinoinnin tekemiseen sosiaalisessa mediassa.

Lue lisää raportista täältä.

 

Emilia Joensuu

Marketing Director

emilia@prologuegroup.fi

10 VINKKIÄ SOMETILIN BION LUOMISEEN

10 VINKKIÄ SOMETILIN BION LUOMISEEN

Aloitetaan sillä, mikä on sometilin bio. Sosiaalisen median tileissä kanavasta riippumatta on aina bio. Biossa esitellään tyyppillisesti tili ja kerrotaan lyhyesti millainen henkilö tai yritys tiliä pitää yllä. Jokainen sosiaalisen media on kuitenkin erilainen ja ne määrittävät itse millaisia asioita bioon saa laitettua.

Alla kerrottuna 10 vinkkiä millä saat tehtyä biostasi vielä paremman. Älä hätäänny, jos Facebookista ei löydy samoja mahdollisuuksia kuin Twitteristä. Bion personalisoiminen kanavaa ja kohderyhmää varten on tärkeää, joten samoja asioita et varmasti tarvitse kaikkialla. Eri asia toimivat eri paikoissa eri tavalla, kokeile ja uskalla myös epäonnistua! Seuraavat vinkit toimivat niin yritykselle kuin yksityishenkilölle. Älä kopio vaan tee oman näköistä jälkeä.

  1. Kerro perustiedot. Ikä, paikkakunta ja toimiala. Tällä tavoin saat seuraajat heti tietämään hieman enemmän sinusta tai yrityksestäsi. Heidän ei tarvitse tehdä taustatyötä kun kerrot tiedot heti kättelyssä. Näin myös tuntemasi ihmiset löytävät sinut helposti.
  2. Panosta kuvaan. Kuva on se mikä johdattaa ihmiset profiilisi muualta kanavan sisällä. Näytä jotakin mitä seuraajat myös saavat tiliä seuraamalla. Näin he myös suuremmalla todennäköisyydellä jäävät seuraajaksi.
  3. Lisää linkki. Linkki voi olla viimeisimpään blogiisi, nettisivuillesi, toiseen some kanavaasi. Mihin tahansa haluat! Näin saat kiinnostuneen seuraajan myös löytämään sisältösi muualta.
  4. Lisää sähköposti. Sähköpostin lisääminen on fiksu valinta, jos haluat tavoittaa esimerkiksi lisämyyntiä tai työhön liittyviä yhteydenottoja.
  5. Nimi ja käyttäjänimi. Kun haluat tarjota enemmän niin voit vaihtaa nimesi esimerkiksi Markkinointitoimisto sen sijasta, että profiilissasi lukisi kaksi kertaa käyttäjätilisi nimi, Prologue Group. Tämä on hyvä kikka varsinkin, jos olet saanut luotua käyttäjänimen joka kertoo jo sen mitä haluat.
  6. Kerro jotain itsestäsi. Lainaus, emoji tai vaikka hauska fakta. Tämä tuo persoonaa esille eikä anna liian vakavaa vaikutelmaa. Voit jakaa esimerkiksi lempi filosofisi ajatuksen, joka auttaa sinua saamaan motivaatiota. Näin se tarttuu muihin ja he kokevat saaneensa sinulta jotakin.
  7. Tekstin rivittäminen Instagramissa. Kun kirjoitat biosi suoraan Instagramissa teksti tulee bioon yhdeksi pötköksi. Voit kirjoittaa tekstin myös Facebookissa postaus kentässä tai puhelimen muistiinpanosovellukessa ja rivittää tekstin sopivasti. Kun olet valmis liitä teksti Instagramiin.
  8. Varmista merkkimäärä. Merkkimäärä vaihtelee kanavasta riippuen, joten saman tekstin kopioiminen kaikkiin kanaviin ei ole fiksua. Mieti mitä haluat sanoa ja muotoile se lyhyeksi tekstiksi. Ajatuksella muotoiltu teksti auttaa paljon katsojaa. Yrityksesi toimiala ja kuvaus tai omat vahvuutesi tulee näin myös selkeämmin esille.
  9. Twitterissä ota # käyttöön. Voit lisätä jo bioosi #, jolloin profiilisi löytyy helpommin hakukentästä. Tämä auttaa myös muita ymmärtämään paremmin mielenkiintojasi.
  10. Tagaa toinen tili. Voit merkitä toisen tilin käyttämällä @ merkkiä biossa. Näin voit saada oman tilisi kautta lisää näkyvyyttä esimerkiksi yrityksellesi ja se on ilmaista!

Vinkit ovat itse luomiani. Pitävätkö ne täysin paikkaansa? Saavutatko niillä suuremman näkyvyyden? Kerro meille mikä sinulla on toiminut! Sosiaalisen median kanavat muuttavat jatkuvasti algorytmiaan, joten se mikä toimii tänään ei välttämättä toimi enään huomenna.

 

Emilia Joensuu

Marketing Director

emilia@prologuegroup.fi

 

Slush 2017 – Oliko Slush startup-yrityksen mielestä kaiken hypetyksen ja puheiden arvoinen?

Slush 2017 – Oliko Slush startup-yrityksen mielestä kaiken hypetyksen ja puheiden arvoinen?

Slush on kansainvälinen vuodesta 2008 järjestetty teknologia- ja kasvuyritystapahtuma, joka järjestetään vuosittain Helsingissä. Viimeisten 4 vuoden ajan Slush on järjestetty Helsingin Messukeskuksessa.

Tämän vuoden Slush oli minulle ensimmäinen ja sinne pääsystä saadaan kiittää Ricohia. Odotin Slushia innostuneena mutta samalla skeptisenä. Olin seurannut aiempien vuosien tapahtumaa uutisten ja sosiaalisen median kautta. Slushin kävijät ovat aina aktiivisia somen käyttäjiä, joten hypeltä on vaikea välttyä. Niin oli myös tänä vuonna kun pelkästään #Slush17 hashtagia on käytetty Instagramissa 6169 kuvan verran. Slushiin lähtiessä suurin kysymys päässäni oli, että onko Slush tämän kaiken hypetyksen ja puheiden arvoinen?

Aloitimme Slushin Ricohin lounastilaisuudessa Holiday Inn hotellissa aivan Messukeskuksen kyljessä. Tilaisuus koostui verkostoitumisesta, maukkaasta lounaasta ja mielenkiintoisista puheenvuoroista niin itse Slushin kuin yhteistyökumppanimme puolelta. Tilaisuuden jälkeen oli hyvä lähteä itse tapahtumaan rennon lämpimissä ja odottavissa tunnelmissa.

Ensimmäinen ja toinen päivä olivat meillä hyvin samankaltaiset. Kiertelimme start – up alueella ja kävimme kuuntelemassa mielenkiintoisia puheita. Mieleenpainuvimpia puheita olivat Founder Stagen puheet mutta pienemmillä lavoilla oli myös mielenkiintoista sisältöä. Mika Häkkisen Performing under Pressure: Tips from F1 Driver oli hauska ja motivoiva. Itselleni mieleen jäi jo ennalta odotettu Miroslava Duman The Manufacturing Revolution: Transforming The Fashion Industry Through Technology. Kaiken kaikkiaan mielenkiintoisia puheenvuoroja olivat Founder Storyt, joita oli useampia kahden päivän aikana.

Startup alue jäi harmittamaan. Toteutus oltiin tehty hyvin ja alueella oli helppo liikkua. Heti pisteelle kävellessä näki startup:n nimen ja ihmisiä oli esillä, ainakin suurimmassa osassa, kertomassa ideasta. Vaikka alku fiilikset olivat hyvät niin mitä enemmän alueella jutteli ja kierteli sitä nihkeämpi olo jäi.

Harvalla pisteellä oli pitchaamista taitavia henkilöitä. En tarkoita tällä sitä, että ihmisen tarvitsisi ollaan pitchaamisen maailmanmestari mutta jonkin verran taitoja tähän tulisi olla. Jäi fiilis, että startup:t eivät olleet ymmärtäneet sitä, että jokainen pisteelle kävelevä on jollain tasolla kiinnostunut heidän ideasta. Olisiko näitä kyseisiä startup:ja voinut jotenkin kouluttaa kyseiseen tilaisuuteen? Vaikkei kaulassa heiluisi investor nimikyltti niin meistä voi kuitenkin pidemmän päälle olla hyötyä. Joukkoon mahtui kyllä hyviä ideoita ja pitchauksia.

Tapahtuma oltiin rakennettu pienistä yksityiskohdista, jotka näin visuaalisen ihmisen silmää erityisesti miellyttivät. Vaikka paikka olikin iso ja sokkeloinen Slushin mobiilisovellus oli todella kätevä. Mobiiliappiin oltiin asennettu sijainnin paikannus tapahtuma-alueella, joka auttoi todella paljon varsinkin ensimmäisenä päivänä oikeiden lavojen, ruokapaikkojan ja vessojen etsimisessä.

Kaiken kaikkiaan mielenkiintoiset kaksi päivää, hyviä keskusteluja ja verkostoitumista ripauksella motivoivia puheita.

Päivittelin Instagramin storya päivien ajalta, jos jatkossa kiinnostaa fiilikset livenä niin voit seurata meitä täällä.

Emilia Joensuu
Marketing Director
040 8239843
emilia@prologuegroup.fi

MIKÄ IHMEEN FACEBOOK-MAINOS? OSA 2

Orgaaninen mainos, postaus vai sponsoroitu julkaisu?

Loin kolmiosaisen blogisarjan, jotta valitseminen näiden väliltä ei tuntuisi enää niin haastavalta ja monimutkaiselta. Ensimmäisessä osassa kerroin mitä eri vaihtoehtoja mainoksen luomiseen on ja vertailin orgaanisia ja maksullisia Facebook-mainoksia. Pääset lukemaan blogikirjoituksen täällä. Tässä osassa pohdimme maksullisia mainoksia ja niissä huomioitavia elementtejä.

 

Facebookissa mainoksilla voi tavoittaa yli 1,2 miljardia käyttäjää päivittäin, joten mainosten luominen siellä on ainakin tavoittavuuden kannalta järkevää. Facebook-mainoksia voit luoda oman Facebook-sivusi kautta tai hankkimalla Business Manager -tilin. Business Manageria käyttämällä saat paljon laajemmat mahdollisuudet parempien mainosten tuottamiseen.

 

“Business Manager on hallintapaneeli, jossa voi turvallisesti jakaa ja hallita mainostilien, sivujen ja muiden resurssien käyttöoikeuksia Facebookissa aiempaa turvallisemmin yhdessä keskitetyssä palvelussa.

Kaikki Business Manageriin lisättävät käyttäjät näkevät yhdessä paikassa sivut ja mainostilit, joiden parissa he työskentelevät – eikä heidän tarvitse jakaa kirjautumistietoja tai olla yhteydessä työtovereihinsa Facebookissa.“ – Facebook

 

Business Managerissa mainokset luodaan vaiheittain, joten niiden tarkentaminen ja toteuttaminen sopivaksi juuri sinun kohderyhmääsi varten helpottuu. Vaiheittain luotavissa mainoksissa on paljon ominaisuuksia, eikä tavallinen kuva tai video ole ainoa mahdollisuus. Näihin muihin vaihtoehtoihin perehdymme tarkemmin sarjan kolmannessa osassa. Tähän olen nostanut muutaman vinkin kuva- ja videomainosten tekoon.

 

1) Kuvat ja videot kiinnittävät käyttäjien huomion Facebookia selatessa. Facebook arvottaa heikkolaatuisia kuvia huonommin, mikä voi johtaa siihen, ettei mainosta näytetä lainkaan tai mainos näkyy suunniteltua vähäisemmälle yleisölle. Valitse siis hyvälaatuisia kuvia, joiden resoluutio on korkea. Voit tarkistaa Facebookiin sopivat kuvakoot täällä

 

2) Suunnitteluvaiheessa on tärkeää miettiä mainoksen sopivuutta kohderyhmän etusivulle. On paljon miellyttävämpää nähdä mainos, joka ei tunnu tuotteen tai palvelun tyrkyttämiseltä. Mieti, miksi mainos herättää huomion. Miksi se on kiinnostava? Mitä toivomuksia se herättää? Saako se asiakkaan ostamaan tuotteen? Mainoksesi voi olla kaukanakin myytävästä tuotteesta. Aina ei ole pakko saada itse tuotetta näkyville mainokseen, vaan oikeita tunteita herättämällä saat asiakkaan muistamaan palvelusi juuri oikealla hetkellä.

 

3) Facebookin käyttämässä tarkastusprosessissa arvioidaan, näytetäänkö mainos harvemmille ihmisille, jos siinä on suuri määrä tekstiä. Facebook hyväksyy maksullisiksi mainoksiksi kuvat, joissa korkeintaan 20% pinta-alasta on tekstiä. Jos kuvassa on enemmän kirjoitusta, Facebook saattaa jättää levittämättä sitä, vaikka laittaisit siihen rahaa. Lisää siis haluamasi kirjoitus leipätekstiin, jos se on olennainen osa mainostasi. Niin Facebookille kuin ihmisillekin tämä on mukavampaa.

 

Näillä vinkeillä pääset jo hyvään alkuun miettiessäsi parempaa mainontaa ja Business Managerin käyttöä. Blogisarjan kolmannessa osassa menemme vielä syvemmälle Business Managerin toimitaan.

 

Prologue Group järjestää Business Manager -koulutuksia toimistollamme Suomen suurimman liikenneympyrän vieressä (os. Karvaamokuja 4) kerran kuukaudessa. Uutiskirjeen tilaamalla saat ensimmäisenä tiedon seuraavasta koulutuksestamme, ja samalla kuulet minun ja muiden osaajiemme oppeja ja mietteitä sosiaalisen median uusimmista sovelluksista ja markkinointivinkeistä.

 

Tilaa Prologuen uutiskirje täältä.

 

Emilia Joensuu

Marketing Director

Prologue Group

 

Prologue Group vahvistuu – tervetuloa tiimiin Panu Musakka

Prologue Group ja Panu Musakka ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Yhteistyössä Panun on tarkoitus
tukea Prologue Groupin tiimiä markkinoinnin strategisella puolella kuin myös asiakasprojekteissa sekä pr-
tehtävissä. Prologue Group toimii jatkossa myös Panun uuden ”Pomo Näkyvillä” -konseptin tuotantoyhtiönä.

Panu tuo yritykseemme ammattitaitoa varsinkin inboundin ja influencer-markkinoinnin osa-alueilta.
Miehellä on myös laajat verkostot ja reipas meininki sosiaalisessa mediassa. Tervetuloa taloon, Panu! – toivottaa Prologue Groupin toimitusjohtaja Juho Räty.

Yhteistyö aloitetaan tuottamalla koulutus videoiden hyödyntämisestä markkinoinnissa. Webinaarissa Panun ammattitaitoa täydentää Prologuen videotuottajan ja visuaalisen johtajan Nestori Majoisen videokuvauksen ja editoinnin alkeiskoulutus!

Prologue Groupin nuorekas ilmapiiri sekä rohkea tekeminen saivat Musakan kiinnostumaan yrityksestä: ”Törmäsin Prologue Groupiin jo Sales Communicationsilla työskennellessäni. Nimi ja nuorekas ilme jäivät heti mieleen. Olin kieltämättä innoissani, kun näin Juholta tulleen DM, et voitais käydä kahvilla. Linkedinistä tämäkin yhteistyö lähti liikkeelle. Every good story starts with a prologue.”

 

Lisätietoja:
Juho Räty
Toimitusjohtaja
juho@prologuegroup.fi

Voimaannuta yrityksesi henkilöbrändillä

 

Kuinka monta kertaa brändin logo on soittanut sinulle? Kuinka monta kertaa olet antanut luottokorttisi logolle tai puhunut sen kanssa? Totuus on, että yritykset ovat enemmän kuin logonsa ja mainoksensa. Yritys on tehty työntekijöistään, jokaisen kommunikaatiotilanteen taustalla on ihminen ja jokaista mainosta, kuvaa, Facebook-sivua ja Instagram-tiliä luo ja hallitsee henkilö.

 

Vielä 2000-luvun alussa henkilöbrändäystä ei juurikaan käytetty yrityksissä markkinoinnin keinona. Hyvät työntekijät tai alan ammattilaiset jäivät kokonaan hyödyntämättä yrityksen ulkoisessa imagossa. Suosittiin yritysjohtajien esille tuomista ja heidän kasvojensa yhdistämistä yrityksen imagoon, kun taas nykyään kannattavampaa on luoda arvoa työntekijöiden kautta. Ammattitaitoisten työntekijöiden ja heidän erikoisosaamisensa julkituominen hyödyttää yrityksiä ulkoisesti antamalla kuvan siitä, kuka työt tekee ja kuinka luotettava hän on.

 

Tämä kertoo siitä, että työntekijöillä ja heidän persoonallisuudellaan on väliä, jos yritys haluaa saada kaiken irti henkilöbrändäyksestä. Yritys kehittää mielikuvaa itsestään kuluttajien suosimaan suuntaan valitsemalla työntekijöitä ja edustajia, joilla on jo henkilöbrändi tai jotka muuten sopivat yrityksen imagoon.

 

Henkilöbrändin luominen on nykypäivää esimerkiksi monelle urheilijalle, artistille sekä somepersoonalle. Se on lähes välttämätöntä, jos haluaa tavoittaa potentiaalisia työnantajia tai sponsoreita, jotka hyötyvät kyseisen henkilön maineesta tai tarjoavat uusia mahdollisuuksia. Henkilöbrändäys ei kuitenkaan ole pelkkää itsensä markkinoille myymistä tai sillä tienaamista. Se on todella oleellinen osa ulostuloa, ihmisten tavoittamista sekä uskottavuuden luomista. Tuottamalla sisältöä sosiaaliseen mediaan esimerkiksi urheilijat voivat ilmaista itseään ja inhimillisyyttään.

 

Henkilöbrändäys ja sosiaalisen median markkinointi on muuttunut suunnattomasti uusien kanavien, sovellusten ja mainonnan mukana. Nykyään yrityksen tuntevat kuluttajat näkevät suoraan Instagramin avattuaan mitä Adidas tuo markkinoille ensi kuussa, mutta etenkin kuka kyseistä tuotetta kantaa. Henkilöbrändääminen on tuonut uuden aspektin mainontaan ja siitä kuluttaja on eritoten kiinnostunut. Olisiko Underarmour noussut äärettömän nopeasti Niken haastajaksi, jos Stephen Curry, yksi tämän hetken kuumimmista koripallon pelaajista, ei olisi pitänyt heidän kenkiään? Tai entä jos viisinkertainen Super Bowl -voittaja Tom Brady ei olisi esitellyt Underarmourin tuotteita peleissä, mainoksissa ja sosiaalisessa mediassa?

 

Suurin hyöty, jonka yritys voi saavuttaa mainostaessaan tuotetta tai palvelua henkilöbrändäyksellä, on inhimillisyys. Kuluttaja näkee aina brändin, jonka keulakuvana tai mainostajana on henkilö eikä pelkkä yritys. Kun tulevasta tapahtumasta tai uudesta tuotteesta ilmoittaa yritys, on kuluttajan vaikeampi muodostaa luottamus yritykseen. Sen sijaan aito ihminen ilmoittajana tai mainostajana on uskottavampi ja luotettavampi, sillä hän on inhimillinen keulakuva. On myös huomionarvoista, että moni henkilöbrändi tavoittaa sosiaalisessa mediassa paljon enemmän ihmisiä kuin yritykset: muun muassa jääkiekkoilija Jesse Puljujärvi tavoittaa noin 148 tuhatta Instagram-käyttäjää, kun taas vaatemerkki Bille Beino vain noin 22 tuhatta. Tämä kertoo ihmisten kiinnostuksesta henkilöitä ja erityisesti vahvoja henkilöbrändejä kohtaan, ja sen takia yritysten kannattaa hyödyntää henkilöbrändejä mainonnassaan ja asiakkaiden tavoittamisessa.

 

Miska Varjosaari 

Social media

Prologue Group

Prologue Group Labyrinth-tapahtumakonseptin tuotantoyhtiönä

 

Prologue Group lanseeraa tapahtumakonseptin nimeltä Labyrinth Finland.

 

Labyrinth on kokonaisuus tapahtumia, joiden keskipisteenä on sosiaalinen media. Sosiaalisen median mahdollisuudet, painoarvo ja tulevaisuus on sokkeloinen kokonaisuus, jonka tueksi Prologue Group kehitti Labyrinthin. Näiden aiheiden esille tuominen laajemmassa mittakaavassa on tärkeä suuntaviiva tapahtumien järjestämiselle.

Labyrinthin tulevaisuudesta on jo puhuttu, ja se tulee sisältämään tapahtumia niin nuorille kuin aikuisillekin.

Labyrinth Finland -konsepti avataan Labyrinth x business “Miten hyödyntää sosiaalista mediaa yrityksen myynnin tehostamisessa?” -tapahtumalla 22.9.2017 Tapahtumahotelli Huoneella.

Tapahtuma on suunnattu toimitusjohtajille, johtoryhmän jäsenille, liiketoiminta-, markkinointi-, HR- tai viestintäpäättäjille ja -asiantuntijoille sekä muuten sosiaalisen median kehittämisestä yritystoiminnassa kiinnostuneille. Tapahtuma koostuu puheista, jotka pitävät sisällään analytiikkaa, kokemuksia ja tapausesimerkkejä sekä workshoppeja. Nettisivut ja lipunmyynti aukeavat viikolla 32.

 

Lisätiedot:

 

Emilia Joensuu
Producer, Labyrinth Finland
Marketing Director, Prologue Group
emilia@prologuegroup.fi

http://www.labyrinthfinland.fi
https://www.facebook.com/labyrinthfi/

 

Kesätyö Prologue Groupilla – Marketing Summer Trainee

Olemme Venla ja Katharina ja olimme kesätöissä Prologue Groupilla. Löysimme paikat Kesäsetelin nettisivuilta ja Prologue Groupin pitämän Somesokkelo-tilaisuuden kautta, jossa pari työntekijää tuli koululle kertomaan sosiaalisesta mediasta. Työskentelimme 20 tuntia viikossa kesäkuussa kolmen viikon ajan.

Ensimmäisenä päivänä, kun tulimme töihin, emme tunteneet toisiamme tai työntekijöitä. Aloitimme päivän tutustumalla toimistoon ja tekemällä työsopimukset, minkä jälkeen aloitimmekin jo työnteon. Ensimmäisestä päivästä lähtien joka päivä on tullut jotain uutta tekemistä. Jokaisen päivän aamu kuitenkin alkoi kyselyllä edellisestä päivästä.

Kesätyöjakson aikana pääsimme mukaan moniin erilaisiin juttuihin, joihin emme olisi uskoneet pääsevämme. Esimerkiksi yksi työpäivä alkoi 6.30 Kampissa, josta lähdimme kuvauksiin asiakkaalle. Olimme mukana myös muissa asiakastapaamisissa, jotka olivat hyvin kiinnostavia. Toimistolla muun muassa listasimme yhteystietoja, ideoimme sisältöä asiakkaille ja joimme kahvia.

Olemme oppineet ja kokeneet paljon uusia asioita kolmessa viikossa. Opimme paljon yritysmaailmasta ja somemarkkinoinnista. Erilaisissa työtehtävissä opimme esimerkiksi uusien ohjelmien käyttöä ja ideointia. Luovuudelle ja innovatiivisuudelle on tullut paljon käyttöä ja tarvetta Prologuella työskennellessä. Koska tämä oli ensimmäinen kesätyöpaikkamme, saimme lisää työkokemusta.

Työympäristö oli todella rento ja hyväntuulinen, mikä oli hyvin miellyttävää. Erittäin positiivinen asia oli myös se, että yritys on suhteellisen uusi, minkä takia työpäivät eivät olleet ikinä samanlaisia kuin edellinen. Toimistolla työntekijöitä oli vaihteleva määrä, sillä osa heistä oli usein tapaamisissa tai he tulivat töihin vain tarvittaessa. Työntekijät ovat nuoria aikuisia, joiden kanssa on helppo keskustella kaikenlaisista asioista. Aiemmissa töissämme työympäristö on ollut jäykempi, eikä keskustelua syttynyt usein.

Kaiken kaikkiaan kesätyö Prologuella oli tosi kivaa ja monipuolista. Pidimme erityisesti ystävällisistä työntekijöistä ja vaihtelevista työtehtävistä. Meille molemmille jäi tosi hyvä fiilis työn jälkeen, emmekä varmasti olisi löytäneet parempaa kesätyöpaikkaa kuin Prologue Group.

Venla Räihä & Katharina Möbius
Marketing Summer Trainees
Prologue Group

Prologue Events Oy:n johdossa muutoksia

Prologue Events Oy:n varsinainen yhtiökokous oli 12.6.2017. Yhtiökokouksessa vahvistettiin tilinpäätös ja toimintakertomus vuodelta 2016.

Prologue Events Oy:n ensimmäinen toimintavuosi oli voitollinen. Yhtiökokous oli yksimielinen, ettei osingonjakoa suoriteta vuoden 2016 tilinpäätöksen perusteella, vaan voitto käytetään yhtiön kehittämiseen toimivuonna 2017.

Yhtiökokous päätti tehdä myös muutoksia hallituksen rakenteeseen taatakseen hallitustyön toimivuuden. Hallituksen entinen puheenjohtaja Juho Räty siirtyy yhtiön toimitusjohtajaksi. Hallituksen puheenjohtajaksi siirtyy pitkän järjestöpuolen hallitustaustan koulima Riku Löppönen.

“Vuoden 2017 tärkeimpänä toimenpiteenä tulemme keskittymään hallitustyöskentelyn tehostamiseen. Hallituksena meillä on tärkeä rooli yrityksen kasvun luotsauksessa yhdessä toimitusjohtajan kanssa. Tulemme keskittymään myös hallitustyöskentelyn avoimuuteen. Työntekijöillämme tulee olla selkeä kuva koko organisaatiosta ja sen toiminnasta“, kertoo vasta valittu puheenjohtaja Riku Löppönen.

Vuoden 2017 hallitukseen valittiin seuraavat henkilöt:

Riku Löppönen, hallituksen puheenjohtaja
Juho Räty, hallituksen jäsen
Mikko Mars, hallituksen jäsen
Emilia Joensuu, hallituksen jäsen

Yhtiökokous päätti myös laajentaa yhtiön toimialaa vastaamaan kasvutavoitteiden edellytyksiä. Samalla myös päätettiin rekisteröidä yrityksen markkinointinimenä jo käytössä ollut Prologue Group yrityksen viralliseksi nimeksi.

Lisätiedot:

Juho Räty
Toimitusjohtaja
juho(at)prologuegroup.fi

Riku Löppönen
Hallituksen puheenjohtaja
riku(at)prologuegroup.fi


Artikkelikuva: Katharina Möbius / Prologue Group


 

Mikä ihmeen Facebook-mainos? Osa 1

Orgaaninen mainos, postaus vai sponsoroitu julkaisu?

Loimme blogisarjan, jotta valitseminen näiden väliltä ei tuntuisi enää niin haastavalta ja monimutkaiselta. Tässä osassa kerromme, mitä eri vaihtoehtoja mainoksen luomiseen on.

 

Facebookissa voi mainostaa usein eri keinoin ja se tapahtuu työkalujen kautta. Mahdollisia työkaluja ovat mainosten hallinta, power editor, Facebook-sivut ja mainosten hallinta -sovellus. Mainoksia voi luoda pääsääntöisesti kahdella tavalla: muokkaamalla mainoksen jo olemassa olevasta Facebook-postauksesta tai tekemällä edellä mainittujen kanavien kautta kokonaan uuden julkaisun.

 

Orgaaniset mainokset eli normaalit postaukset Facebook-sivulla ovat tyypillisin mainostustapa. Julkaisu tavoittaa paitsi ihmisiä, jotka ovat tykänneet sivusta, myös heidän Facebook-kavereitaan jakamisen ja tykkäysten kautta. Kun sivulla on huomattava määrä tykkääjiä, orgaaniset mainokset toimivat hyvin: ne tavoittavat ihmisiä, jotka ovat jo entuudestaan kiinnostuneita sivusta. Orgaanisia mainoksia voi tehostaa ostamalla niille lisää näkyvyyttä.

 

Maksulliset Facebook-mainokset ovat monimutkaisempia, mutta oikein tehtynä todella tehokkaita. Sekä maksullisessa että orgaanisessa mainoksessa voi käyttää niin videota, kuvaa kuin tekstiäkin. Maksullisissa mainoksissa on kuitenkin rajoitettu kuvien ja videoiden yhteyteen mahtuvan tekstin pituutta. Mainoksia voi luoda millä tahansa budjetilla ja jo muutamalla eurolla on mahdollisuus tavoittaa tuhansia ihmisiä.

 

Mainokset ovat siis nopeasti valmistuvia ja hyvin ihmisiä saavuttavia julkaisuja, joiden tekeminen onkin varsin yksinkertaista. Facebookissa tehdyllä markkinoinnilla voi tavoittaa Facebookin ja Instagramin käyttäjiä ympäri maailmaa. Maksullista markkinointia luodessa tulee tietää mille kohderyhmälle haluaa markkinoida, millaisella summalla, minä ajankohtana, sekä miten haluaa rajata kohderyhmän kiinnostuksia. Näihin teemoihin menemme syvemmälle seuraavissa osissa.

 

Joensuu_Emilia

 

Emilia Joensuu
Marketing Director
Prologue Group

 

 

Tilaa Prologuen uutiskirje niin saat blogin jatko-osat suoraan sähköpostiisi!

* indicates required





Prologue Group ratkaisee yritysten ongelmia laadukkaalla markkinoinnin toteutuksella. Luomme palveluita sekä ratkaisuja ongelmien pohjalta.
Olemmeko markkinointitoimisto, digitoimisto, mediatalo, mainostoimisto vai digitoimisto?
Se jää sinun päätettäväksi.

Yhteystiedot

Y-tunnus: 2736290-9
Vaihde:
020 730 5100
info@prologuegroup.fi

Tilaa uutiskirje!

Seuraa meitä!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Instagram