Eikö olisi rauhoittavaa tietää markkinointia tehdessä millaisesta sisällöstä kohderyhmäsi tykkää? Auttaisiko tieto siitä millaisiin kilpailuihin ja arvontoihin kohderyhmäsi osallistuu? Entä missä sosiaalisen median kanavissa sinun kannattaa olla?

Näihin ja moniin muihin kysymyksiin tuottamamme Sosiaalisen median tutkimus 2017 vastaa. Toteutimme 3.5.–22.9.2017 välisenä aikana sosiaalisen median tutkimuksen, jossa tutkittiin ihmisten käyttäytymistä sosiaalisessa mediassa sekä heidän mielipiteitään sosiaalisessa mediassa näytettäviin mainoksiin. Vastaajia oli 10-vuotiaista aina yli 55 vuotiaisiin ympäri Suomen. Vastauksia suomenkieliseen ja englanninkieliseen tutkimukseen kerättiin yhteensä 1816.

Tutkimuksessa selvisi muun muassa se, että suurin syy kilpailuihin osallistumiseen oli kilpailun palkinnoista pitäminen. Voittamisen tunne ja järjestävän tahon tunnettavuus ja siitä pitäminen olivat selkeinä kakkosina. Se, että kilpailuun on osallistunut jo ystäviä tai muuten paljon ihmisiä, ei ollut vastaajien mielestä merkittävä tekijä.

Olemme koonneet tutkimuksen tuloksista raportin, josta pääset lukemaan edellisen kysymyksen kaltaisia vastauksia kaikilta ikäryhmiltä. Jokainen kysymys on tuotu raporttiin kaaviona mutta sen lisäksi olemme avanneet vastauksia tekstin muodossa. Raporttiin on myös lisätty vastaajien ja toimistomme työntekijöiden vinkkejä paremman markkinoinnin tekemiseen sosiaalisessa mediassa.

Lue lisää raportista täältä.

 

Emilia Joensuu

Marketing Director

emilia@prologuegroup.fi